Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar hazırladı. Karma Marka Mağazacılık bünyesinde yer alan Lee ve Wrangler markalarının defolu ve stok fazlası denim ürünlerini değerlendiren genç modacılar, hazırladıkları özel koleksiyonlarla büyük beğeni topladı.
Moda sektöründe kumaş israfının önlenmesi konusunda farkındalığı artırmak amacıyla örnek bir çalışmaya imza atan gençler, yenilikçi yaklaşımlarıyla dikkat çekti. Proje sonunda seçilen tasarımlar, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda Lee ve Wrangler markalarının İstanbul ve İzmir’de belirlenen mağaza vitrinlerinde sergilenecek. Ayrıca, yaratıcı fikirleriyle öne çıkan İEÜ öğrencileri, Karma Marka Mağazacılık bünyesinde yer alan Lee ve Wrangler markaları tarafından belirlenecek sektörel projelerde yer alma fırsatı bulacak.
10 ÖĞRENCİ YER ALDI
Üçüncü sınıf öğrencileri Beril Ortaç, Defne Su Arkalı, Doğa Aral, Ilgar Derin Özgüneş, Mobina Agahi, Münevver Günaylı, Nevşah Liva Tekbalcı, Pegah Farhoomand Tehrani, Yaren Gibyeli ve Yaren İştenoğlu, ‘Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon 3’ adlı ders kapsamında tasarımlarını hazırladı. İzmir Ekonomili gençler, akademisyenlerin yanı sıra Karma Marka Mağazacılık Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Uğur Gülce’nin de yer aldığı jüriye sunum yaptı. Genç tasarımcılar, bu sayede tecrübe edinme ve çevrelerini geliştirme fırsatı da buldu.
ZANAAT ODAKLI TASARIM
İEÜ Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi Elif Tekcan, öğrencilerin denim ürün kategorisinde üst dönüşüm yöntemini kullanarak yenilikçi, yaratıcı ve zanaat odaklı tasarımlara imza attığını söyleyerek, “Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri arasında yer alan ‘nitelikli eğitim’, ‘sanayi, yenilikçilik ve altyapı’, ‘sürdürebilir şehirler ve topluluklar’ ile ‘sorumlu üretim ve tüketim’ ilkelerini önceleyen bu projemizde, öğrencilerimiz yaratıcılıklarını başarıyla ortaya koydu. Lee ve Wrangler tarafından sağlanan malzemeler, üretim sırasında açığa çıkan tekstil atıklarının değerlendirilmesi hususunda öğrencilerin farkındalık kazanmalarına olanak sağladı. Bu noktada amacımıza ulaştığımız, oldukça yararlı bir çalışma gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim. Proje ortaklarımız Lee ve Wrangler’a, proje sürecinde bize destek olan Karma Marka Mağazacılık Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Uğur Gülce’ye teşekkür ediyor, öğrencilerimizi kutluyorum” dedi.
Gazete Kupürleri
HABERTÜM HABERLER
20 Yılda ‘Marka’ Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi (GSTF), 20’nci Akademik Yıl Açılış Töreni’ni büyük bir coşkuyla gerçekleştirdi. ...
20 Yılda ‘Marka’ Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi (GSTF), 20’nci Akademik Yıl Açılış Töreni’ni büyük bir coşkuyla gerçekleştirdi. ...
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
Stadyumların İzmirli Mimarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Selin Özaşık, futbolun kalbinin attığı dünyaca ünlü stadyumları tasarlayan Populous adlı ünlü şirketin ...
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne ...
Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi son sınıf öğrencileri, eğitim yolculuklarını SENSE (duyu) temalı ‘Mezuniyet Sergisi ve ...
YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ
DetaylarKÜRESEL KARİYER
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..BİLİME KATKI
İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İNSANA DEĞER
İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..